İyot Damlası Türkiye – Active Plus İyot Damla Ürün Görseli

Sağlıklı Bir Şekilde Zayıflamanın Yolları

llerinizi sık sık yıkamak, tamamen aşılanmak, yeterince uyku çekmek ve sağlıklı bir diyet yemek etmek, virüslere ve diğer mikroplara karşı kendinizi korumanın etkili yollarından başka bir şaşırtıcı değildir. Farkına varamayacağınız şey, hayatınızdaki diğer faktörlerin vücudunuzun kendisini koruma kabiliyetinden ödün verebileceğidir.

Serbest zamanınızı nasıl harcarsınız, stres seviyeniz, ne sıklıkta içtiğiniz, ne kadar fiziksel aktivite aldığınız ve hatta nefes aldığınız hava, bağışıklık sisteminizde bir ücret getirebilir.

Stres

Ulusal Kanser Enstitüsüne göre uzun süreli yoğun stres dönemleri bağışıklık sistemini etkileyebilir . Stres, enfeksiyona karşı savaşan T hücrelerinin işlevini bozan hormon kortizol üretimini artırmasına neden olduğunu açıkladı Kuzey Carolina’daki Wake Forest Baptist Tıp Merkezi’nde aile ve toplum tıbbı profesörü John Spangler’i anlatıyor .

Ulusal Akıl Sağlığı Enstitüsü (NIMH) , arkadaşlarınızdan destek almak, öncelikleri belirlemek, düzenli egzersiz yapmak ve yoga ve tai chi gibi rahatlama tekniklerini uygulamak stresin hafifletilmesine yardımcı olabilir.

Yalnızlık

Aralık 2014’te Nöroimmünoloji Dergisinde yayınlanan bir araştırmaya göre yalnız hissetmek bağışıklık sisteminizi bozabilir. Sıçanlar üzerinde yapılan araştırmada, yalnızlık ile ilişkili kaygı artışının bağışıklık sisteminin baskılanmasına ve daha fazla oksidatif strese yol açtığı ortaya çıktı. Serbest radikallere bağlı hasar. Şubat 2015’te Psikolojik Bilim’de yayınlanan araştırmalar, yalnızca bir kişinin kucağında tutulmanın stres tamponlayıcı bir etkiye sahip olabileceğini ve hastalığa yatkınlığı azaltabileceğini göstermektedir.

Sedanter yaşam tarzı

American Journal of Preventive Medicine’deki Ocak 2012 tarihli bir araştırmaya göre, zamanla çok fazla oturma ve egzersizden kaçınma vücudunuzun enfeksiyonla mücadele kabiliyetini etkileyebilir . Yaş, cinsiyet ve sigara içme gibi diğer zararlı alışkanlıklara bakılmaksızın, yerleşik bir yaşam tarzı, erken ölüm riski altındadır. Sonuç olarak, hareketsizlik, bağışıklık sistemi, iltihaplanma ve diğer kronik hastalıkların bozulmasına neden olabilir. NIMH, günlük rutinizde 30 dakikalık düzenli egzersizi zamanlayarak yardımcı olabileceğini söylüyor.

Çok Egzersiz

Bir kanepe patatesi bağışıklık sisteminizi olumsuz etkiler, ancak bunun tersi de bir ücret getirebilir. Acta Clinica Croatica’daki Aralık 2012 tarihli bir gözden geçirme kitabına göre aşırı eğitim verme sendromu denilen çok fazla yorucu egzersiz vücut için zayıflama oluşturabilir ve enfeksiyona karşı daha savunmasız hale gelebilir . Ancak 2014 yılındaki bir araştırma, düzenli, orta düzeyde fiziksel aktivitenin sizi virüslere karşı daha az duyarlı hale getireceğini gösteriyor.

Nikotin

İster geleneksel sigara ya da e-sigara içiyor olun, bağışıklık sisteminiz üzerinde zararlı etkilere neden olabilecek nikotin kullanımına hala maruz kalacaksınız. Nikotin kortizol düzeylerini arttırırken, B hücresi antikor oluşumunu ve T hücrelerinin antijenlere olan cevabını azalttığını açıklıyor Dr. Spangler açıklıyor. Şubat 2015’te PLOS One’da yayınlanan fareler üzerine yapılan bir araştırmanın sonuçlarına göre , e-sigaralardaki buhar akciğerlere zarar verebilir ve onları enfeksiyona daha yatkın hale getirebilir. Araştırmacılar, e-sigaraların, buharında serbest radikaller bulunduğundan, bunların güvenli olmadığına dikkat çektiği konusunda uyarıda bulundu. havayolu inflamasyonuna ve bakterilere ve virüse yanıtların bozulmasına neden olabilir.

Morötesi radyasyon

Belli hava kirleticilerinin artan seviyeleri, ozon tabakasını tüketiyor ve güneşten gelen zararlı ultraviyole (UV) radyasyon seviyesini artırıyor . Çevre Koruma Ajansı’na (EPA) göre bu cilt kanseri , katarakt ve zayıf bağışıklık sistemlerine yol açabilir . Dünya Sağlık Örgütü, çevresel UV ışınlarına maruz kalma, bağışıklık tepkilerinin tetiklenmesinden sorumlu hücreleri de etkileyebilecek, enfeksiyon riskini artıracak ve muhtemelen cilt kanserine karşı savunmaları azaltabileceklerini belirtti. EPA, güneş gözlüğü, koruyucu giysiler ve SPF 30 veya daha üst bir güneş kremi giymek yardımcı olabilir.

Diyet

Besin Dergisi’nde Haziran 2014’te yayınlanan bir araştırmaya göre, doymuş yağ oranı yüksek bir diyet bağışıklık sistemini bozuyor ve tuz ve şekerin de olumsuz etkileri olabileceğini belirtti . Obezite, Beslenme Derneği Proceedings of Mayıs 2012 gözden geçirme göre, enfeksiyon ile mücadele etmek için gerekli olan beyaz kan hücrelerinin sayısını ve fonksiyonunu azaltarak bağışıklık sistemini etkiler. Amerikan Beslenme ve Diyetetik Akademisi, sağlıklı bir bağışıklık sistemi için iyi beslenmenin şart olduğunu vurgular.

Alkol

Spangler , aşırı içki içmekle bile , istilacı patojenlere karşı bağışıklık sisteminin tepkisini azaltabilir dedi. “Alkolün önemli metabolitleri olan asetaldehit muhtemelen akciğerlerdeki siliyer fonksiyonu bozuyor ve onları bakteri ve viral invazyona daha yatkın hale getiriyor” diye açıklıyor. Alkol, aynı zamanda, bakteri ve virüslere saldırma ve parçalama sürecini olumsuz etkilediğini söylüyor ve alkol istismar eden kişilerin enfeksiyona yakalanma riskini artırdığını belirtiyor.

Keder
NIMH’ye göre ani veya trajik bir olay vücudun bağışıklık tepkisini zayıflatabilir. Örneğin, sevdikleri kaybetmek , grib gibi daha sık ve şiddetli viral enfeksiyonlara yakalanma riskini artıran sinir kimyasalları ve hormon üretimini artırabiliyor. Matem Klinik nörobilimlerde Diyaloglar yayınlanan Haziran 2012 inceleme göre, artan kortizol yanıtı ve bağışıklık dengesizliği ile ilişkilidir. NIMH’ye göre grip aşısı dahil olmak üzere bazı aşılar, büyük zarar ile başa çıkanlar için daha az etkili olabilir.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KONULAR

YORUM GÖNDER

  • İsim
  • Eposta
  • Yorum

YORUMLAR (0 )