İyot Damlası Türkiye – Active Plus İyot Damla Ürün Görseli

Lif ve Sindirim Sorunları

İshalden acı çekiyor musun? Konvansiyonel bilgelik elyaftan yüksek gıdaları seçtiğini söylüyor. Kabız mı? Uzmanlar, yüksek lifli bir diyet yediğini ileri sürdü.

Bu doğru, anlaşılacağı gibi çelişkili olduğu gibi, aynı ilaç ishale ve kabızlık için de çalışabilir .

Minnesota Üniversitesi’ndeki gıda bilimi ve beslenme profesörü Joanne L. Slavin, PhD, Dr, “cevabın bir kısmı, elyafın geçiş süresini veya besinlerin sindirim kanalından geçme oranını normalleştirmesine yardımcı olması” diyor .

Elyaf Regülasyonları Sindirimi

Kabızlık, yiyeceklerin kalın bağırsaklardan yavaşça hareket etmesiyle ortaya çıkar ve genellikle sert dışkı ile sonuçlanmasını zorlaştırır. Elyafdan zengin gıdalar yemek, kalın bağırsağın içeriğini daha hızlı hareket ettirmeye yardımcı olur. Fiber de su emer, dışkıları yumuşatır, böylece daha kolay geçer.

İshal bağırsaklar suyunu emmeden önce sindirilmemiş yiyecek çok hızlı hareket ettiğinde ortaya çıkar ve gevşek dışkı oluşturur. Lifin su emme yeteneği, dışkıların daha sağlam olmasına yardımcı olur. Transit süresini yavaşlatarak lif, büyük bağırsaklara ek su emme şansı verir. Elyaf ayrıca sindirilemez gıdaları birlikte bağlayan geniş bağırsakların içeriğini artırmaya yardımcı olur.

Lif ve sindirim konusunda önde gelen bir uzman olan Slavin, “Sindirim ve emilim sonrasında bir şeyler bırakmak normal bir tabure oluşturmak için gerekli oluyor” dedi.

Elyaf Türleri: Çözünmeyen ve Çözünür Elyaf

Fiber, çoğunlukla bitkilerde bulunan karbonhidratların sindirilemez bir parçasıdır. Son araştırmalar, her biri beslenme ve sağlık üzerinde benzersiz bir etkiye sahip birçok elyaf şekli bulunduğunu ortaya koyuyor . İki önemli kategori çözünür ve çözünmez liftir.

Çözünür lif kısmen suda çözünür ve kolestrolü düşürmeye yardımcı olan jel benzeri bir madde oluşturur . Çözünür lif kaynakları arasında yulaf, arpa, çavdar, kuru fasulye, portakal ve elmalar bulunur.

Çözünmeyen elyaf sindirim sisteminden geçerken daha sağlam kalır . Bu, çözülmeyen elyafı, kabızlığı önlemede veya hafifletirken özellikle yardımcı olur. Çözünmeyen elyaf kilo kaybına yardımcı olabilir, çünkü yemekler kaloriyi eklemeden daha fazla dolgun hale getirir. Çözünmeyen lif kaynakları buğday, kahverengi pirinç, kereviz, havuç, fındık ve tohumları içerir.

Gıdalar hem çözünür hem de çözünmez lif içerebilir.

Elyaf da kaynağına göre ayırt edilebilir. Araştırmalar tahıl liflerinin sindirime yardımcı olmanın yanı sıra koroner arter hastalığına, tip 2 diyabet ve metabolik sendroma karşı koruyucu olduğunu kanıtladığını ileri sürüyor.

Slavin, “Tahıl tahılları genel olarak toplam lifte meyve ve sebzeden daha yüksektir, bu nedenle araştırma çalışmalarında ön plana çıktıklarını açıklayabilir” dedi. Tahıl lifi yulaf, buğday, arpa ve diğer tahıllardan gelir.

Karışım ve Maç Elyafları

Belirli koşulları tedavi etmek için belirli lif kaynakları özellikle yararlı olabilir. Örneğin, hedefiniz kan kolesterol düzeylerini düşürmek ise, Slavin çözünebilir elyaf açısından zengin yulaf, arpa ve fasulye gibi pek çok kişiye yardım etmenizi önerir. Bağırsaklarda yaşayan dostu bakterilerin seviyesini artırmak ve gıdaları sindirmede yardımcı olmak için o buğday, soğan, enginar ve hindiba önerir. Bu gıdalara frukto-oligosakkaritler, bu faydalı bakterilerin büyümesini teşvik eden bazı lif türlerinde bileşenler yüklenir.

Hangi elyafı seçeceğimiz konusunda endişelenmeye başlamadan önce çoğumuz herhangi bir elyaf biçimini seçmek iyi olur . Araştırmalar, ortalama bir Amerikalının sağlıklı bir sindirim sistemi de dahil olmak üzere en iyi sağlık için gereken lifin sadece yarısını tükettiğini gösteriyor. Uzmanlar, sindirim sistemini düzenli tutmanın en iyi yolu, pek çok formdaki lif tüketimini arttırmaktır. Tahıl, meyve, sebze, fındık, tohum ve baklagiller içeren çeşitli bir diyet yiyin.

YORUM GÖNDER

  • İsim
  • Eposta
  • Yorum

YORUMLAR (0 )